Bildeler online

Kundeopplevelser med bildeler fra utlandet

Kunder opplever noen ganger at det kan være en utfordring å få de rette delene fra utlandet. For eksempel opplever noen at de får tilsendt bildeler som databasen til leverandøren påstår skal være riktige deler til din bil, som så viser deg å ikke være det.

Hvordan opplever kunder kjøp fra utlandet

Hvordan opplever kunder kjøp fra utlandet? Kunder benytter seg ofte av flere kjøpskanaler for å finne gode priser på deler til bilen i stedet for bare en leverandør. I tillegg til de kjente leverandørene er det mange som, for eksempel, bruker Ebay.

Men selv ved bruk av anerkjente leverandører kan man for eksempel oppleve at man får tilsendt deler som ifølge deres database skal være riktige til din bil, og selv om delene ikke passer, og de delvis innrømmer at de har opplevd at de ikke alltid passer, kan noen leverandører kreve at returfrakt for delen betales av kunden.

Denne typen «service» kan være svært negativt for leverandøren det gjelder. Om kunder opplever dette, kan det ta lang tid før de får tillit til denne leverandøren igjen.

Flere norske aktører på bildelmarkedet

Det blir stadig flere norske aktører på bildelmarkedet. Mange foretrekker å bruke norske leverandører da dette føles tryggere. I mange tilfeller kan det også være bedre da du ikke får ekstra toll- eller MVA regninger, og du kan få pratet med kundeservice som bedre forstår problemstillingene dine. Mange av leverandørene på det norske online markedet er butikker som innser at markedet er i ferd med flytte seg online.

Kundeopplevelser ved kjøp av bildeler fra utlandet kan oppleves noe variabelt. På grunn av dette er det flere som velger norske leverandører når de kjøper bildeler online.


Tagger: